vrijdag 1 juni 2012

Photo a day June

Kennen jullie Photo a day al?
Ik zal het even uitleggen voor degene die het nog niet kennen. (Ik begin zelf deze maand ook!)

Het is verzonnen door Chantelle. Zij maakt ook iedere maand een nieuwe lijst.

Photo a day is een leuke foto sharing uitdaging. Iedere dag neem je een kijkje op de lijst en kijkt naar het nummer van vandaag. Je neemt die dag een foto van wat er bij het nummertje staat. Er zijn geen regels. Je hoeft niet super creatief te zijn of de meest geweldige foto's te maken, het gaat allemaal om de sociale sharing. Iedereen is welkom om mee te doen.
Wanneer je je foto hebt gemaakt, deel je het op welke platform jij leuk vindt: Facebook, Instagram, Twitter, Flickr, Blog, Pinterest.. wat dan ook! Zorg wel dat je de tag
#photoadayJune erbij zet als je het deelt op Twitter of Instagram.


Hier zie je hoe je je foto moet delen

Instagram: Upload je foto op Instagram, doe er een filter overheen als je wilt en zet #photoadayJune in de beschrijving zodat andere je foto's kunnen zien. (Deel het op Twitter, Facebook, Tumblr, Flickr, etc via Instagram als je wilt)

Twitter: Upload je foto op Instagram, zet wat woorden in de beschrijving en gebruik de hashtag #photoadayJune zodat andere je foto's kunnen zien. Je kunt natuurlijk ook gewoon de foto op Twitter zelf uploaden en dan de hashtag gebruiken.

Facebook: Maak een album genaamd Photo a Day June, maak het album publiekelijk en upload je foto's. Het is een goed idee om de lijst (zie afbeelding onderaan) zodat je terug kan kijken en om anderen te laten zien wat je aan het doen bent. Je kunt ook de foto's delen op Chantelle's Facebook pagina. Post de foto's niet bij de comments, maar upload de foto of deel een link op haar pagina.

Pinterest: Upload je foto's en gebruik de hashtag #photoadayJune zodat anderen je foto's kunnen vinden.

Blogs & Tumblr: Upload je foto's op je blog of Tumblr en deel het met de wereld.

Flickr: Deel je foto's in de Photo a day group.

Zoals gewoonlijk start het op de 1ste van de maand. 
Sorry dat ik dit zo laat nog post, aangezien die vandaag 's ochtends is. Volgens mij maakt het niet uit als je nog even vlug een foto maakt, of toevallig een foto hebt van 's ochtends dat je die nog post.

Ik ga ze posten op mijn Instagram (mijn naam is xdwergje), Facebook, Twitter en ik zal aan het eind van de maand alle foto's op een rij zetten en hier posten.

1 opmerking: